top of page

ROZHOVOR: Čo si myslí Dj Jaschi o slovenskej PSY trance scéne a ako si zarobil na svoje prvé gramce


1. Čav Jaschi. My dvaja sa poznáme, užž dlhú dobu a sme dobrý kamaráti. Bol by som rád, keby si sa predstavil aj naššim čitateľom, ktorý ťa nepoznajú. Iba v skratke kto si, čo si, kde žžiješš a čomu sa venuješš. Ahojte ľudkovia. Volám sa Jaro a moje umelecké meno je Dj Jaschi. Pochádzam z malebného mestečka Kremnica, kde som vyrastal a v podstate žijem doteraz. Moje prechodné bydlisko je v Bratislave, kde už pôsobim skoro 5 rokov. Už dlhšie sa venujem svojmu hobby a to je Djing.V poslednej dobe som sa začal venovať aj trochu dekoráciám, ktoré vytváram z plavkoviny a používam ich na dekorovanie Psy Trance akcii. Momentálne sa tomu, až tak nevenujem, ale v blízkej budúcnosti chcem s tým určite pokračovať. 2. Viem, žže keď si začínal hrať na gramce, bolo to užž pár rokov dozadu. Chcel by som sa ťa opýtať ,ako si myslíšš, žže sa doba zmenila od vtedy v djingu.Myslíšš si, žže gramce majú eštše budúcnosť, alebo to je celé, užž iba o notebookoch a cd playeroch? Na gramce už moc nehrávam a presedlal som na digitálnu konzolu Vestax, keďže, aj môj hudobný štýl sa zmenil a hudba, ktorú rád hrávam nevychádza na vinyloch. Gramofóny stále máju ešte svoje čaro, ale ako digitálna doba pokročila prišli na rad cd playere a všetko sa digitalizuje, pričom gramofóny už niesu, až tak používané, ako predtým. Tak isto aj to množstvo hudby, ktoré vzniká sa už moc nepredáva na platniach, ale ľudia si to môžu stiahnuť na Beatporte, alebo iných hudobných portáloch. Pre mňa je hranie na konzole o niečo jednoduchšie, keďže konzola je spratnejšia a je s tým menej práce pri prenose a manipulácii na akciách. Čo sa týka zvuku sú gramofóny určite neporovnateľné s digitálnym, alebo cd zvukom. Veľa starích djs odsudzuje konzole, ale ja si myslím, že je to dobrá alternatíva pre ľudí, čo chcú hrávať a nemajú kopu peňazí, aby si zaobstarali gramofóny. Chcem, ale určite oprášiť staré platne a vrátiž sa aj ku gramofónom. 3. Kupuješš si platne? Dlhšiu dobu som si už nekúpil žiadnu dancovu platňu, ale robím si zbierku svojich obľúbených kapiel ako napr. The National, The Killers, New Order. 3.PamätṚ si, ako si si zarobil prvé peniaze na gramofony?A aký model si si zaobstaral? Na to si pamätám veľmi dobre. Po strednej škole som odišiel pracovať do Anglicka, kde bolo mojim primárnym cieľom nazbierať životné skúsenosti, zarobiť si na gramofóny, platne a mix, čo sa mi aj podarilo. Strávil som tam niečo vyše roka. Keď som sa vrátil na Slovensko, tak som si hneď zaobstaral posledný model gramofónov Technick 1210 M5G a z Anglicka som si doniesol, niečo vyše 100 kusov platní a mix Numark.

4.Stále ich máš? Jasneee. A budem ich mať navždy. 5. Ako by si charakterizoval svoj šštýl, ktorý hrávašš? Keď som začal hrávať na gramce môj hudobný štýl bol trochu odlišný, ako je teraz. Prevažne som hrával elektro, tribal, deep, progresiv house, techno a dnb. Svôj štýl som vtedy nazýval Disco - Punk - Elektro - Funk, keďže som mixoval viacej štýlov elektronickej hudby. Štýl, ktorý teraz hrávam je prevažne chillout, chillstep, chillwave, chill dnb, downtempo, ambient, psy chillout a melodic techno. V najbližšej dobe by som, ale rád začal hrávať Psytrance. 6. Čo hovor횹 na Psy trance scénu na Slovensku? Podľa mňa momentálne zažžíva dobré obdobie. Čo sa týka Psy trance scény, tak si osobne myslím, že to začína dosť napredovať. Ja som sa stretol s Psytrancom pred asi cca 10 rokmi, keď som bol na strednej a to na párty v Kováčovej, ďalej to boli akcie v Bombure, Osrblí, Zvolene, Banskej Bystricy. A ostalo to vo mne. Aj prvé, prvé platne čo som si kúpil boli 1200 Microgramov, Analog Pussy a Tip Records. Ako som potom behal po svete, tak som slovenskú Psy scénu prestal sledovať, ale ako som sa vrátil na Slovensko a zabýval sa v Bratislave, tak som sa tomu začal hneď venovať. Páči sa mi, že veľa mladých ľudí sa začalo zaujímať o tento hudobný štýl a staré páky to ešte nevzdali a držia s mladými. Máme veľa kvalitných producentov, organizátorov, dekoratérov, djov a ľudkov, ktorý tuto scénu posúvajú ďalej a ďalej. Občas vznikajú na sociálnych sietiach menšie výmeny názorov, ale komunita stal drží spolu a sme všetci kamaráti. Sám som spoznal a spoznávam neskutočne množstvo úžasných ľudí, čo ma veľmi teší. 6,5. Si pod niakym združžením djs, alebo je to pre teba viac menej stále len hobby? Hranie je pre mňa stále hobby, z ktorého mám iba benefity , ako napríklad, že si môžem zahrať na akciách a spoznať nových zaujímavých ľudí a potešiť ľudí hudbou, ktorá robí šťastným mňa a dúfam, že robí šťastných, aj ostatných. Hádam sa mi niekedy podarí vypracovať sa na dja, ktorého radi budu volať na svoje party. Veľmi ma teší, že som sa dostal do jednej z najlepšej slovenskej Psy trance crew menom Psyalaska. Som tam nováčik, ktorý je ale, odhodlaný robiť všetko preto, aby naša crew bola tou najlepšou čo doma mame.{čo v podstate už aj je}

7. Venuješš sa aj dekorácii?Kde chodíte dekorovať ? Ako som už spomínal venujem sa aj trochu svojim dekoráciam, ale hlavný majster umelec v našej crew je Baďo ( Forest Element ), ktorého talent sa nedá opísať. Je to obrovský talent a z jeho umenia padajú sánky. Ja som s chalanmi bol dekorovať zatiaľ, iba jednu párty vo Viedni, ale chalani chodia dekorovať po celej Európe. Nesmiem nespomenúť aj ďalších našich slovenských umelcov Sayp, Gwendy, Rudikron String Art, Tetris, ktorých dekorácie sú na najvyššej úrovni. 8. Páčia sa ti trancerky?:D Vedel by som o tom rozprávať strašne veľa, ale zhrniem to v skratke. Zbožňujem ich!!! Sú to nádherne stvorenia. 7. Ako sa ti býva v Bratislave?? Navšštevuješš kluby? Mohol by si nám nejaké odporučiť? V Bratislave žijem už nejaký ten čas a býva sa mi tam dobre. Je tam veľa možnosti čo sa týka kultúry, umenia a nočného života.V poslednej dobe mám síce pocit, že je čas na zmenu, tak uvažujem, že sa z Bratislavy odsťahujem, ale je to zatiaľ, len pocit. Navštevujem väčšinou alternatívne kluby, ako Subclub (bývale Účko), Nu Spirit club-bar, Fuga a hlavne môj domovský klub Chillout Heaven. 8. MṚ svoj sen odísť niekam do zahraničia, alebo vid횹 svoju budúcnosť na Slovensku? Snov mam veľa a takisto by som rád navštívil čo najviac krajín vo svete, ale v momentálnej situácii som rád na Slovensku, keďže tu mám svoju rodinu, známych a nemám pocit odchodu odisť do zahraničia.

9. Čo ty a festivaly ? Ktorý je tvoj najoblúbenejšši? A kam sa chystᚹ tento rok? Neviem sa dočkať festivalovej sezóny. Pred nedávnom som bol na festivale Ufo Bufo v Čechách. Bola to už moja tretia účasť na tomto festivale, kde som mal možnosť si aj zahrať v chilloute a ako každý rok to bola neskutočná zábava plná kamarátov, vysmiatych, tancujúcich a krásnych ľudí. Ďalší z mojich najoblúbenejšich festivalov je Ozora ( 1.8.-8.8. ), na ktorú sa neviem dočkať. Tam keď raz prídeš, tak nikdy nebudeš chcieť odíst. Čo ma veľmi teší je to, že tento rok bude po dlhšej dobe aj Slovenský Psytrancovi festival Cosmic Dance Festival ( 12.8.-14.8. ). Bude to pecka a každému by som odporučil, aby sa tam išiel pozrieť.Je neskutočne množstvo kvalitných festivalov v Európe a po celom svete, ktoré som ešte nenavštívil, takže je si z čoho vyberať. Mojim snom je dostať sa raz na Burning Man, ktorý sa koná v Nevadskej púšti USA a pevne verím, že sa mi to raz podari. 10. Joint, alebo poldeci? Aj aj jaaj :) 11. Ke゙e sme magazín o umení, ako takom, povedz nám 5 vecí, ktoré teraz počúvašš. Je toho strašne veľa a stále sa hrabem a hľadám novú zaujímavú hudbu, ale mojich terajších top 5, čo tak počúvam sú: Tycho, Emancipator, Blue Sky Black Death, Phaeleh,Ulrich Schnauss 12. Niaky film, ktorý ťa v poslednej dobe zaujal? Posledný film čo ma zaujal a na ktorom som bol aj v kine, bol Česky film : Ja Olga Hepnarova. Je to dosť depresívny film, ale stoji zato si ho pozrieť.

13. Kde ťa môžžme vidieť v najbližšej dobre hrať, ak by sme chceli? Najbližšie budem hrať na kamošovej párty 29.7. Electronic DeliKWent meets Redundance - Open Air 2016 v Trnave. Bude to párty skôr venovaná Minimal a Techhousu, takže hudobne odlišne ladená party od Psytrancu, ale veľmi sa na ňu teším. Bude to moja premiéra v Trnave. 14. Viem o tebe, že robíšš rádiovú reláciu. Chcešš nám niečo povedať o nej ? V relácii, ktorú robím sa venujem Psytrancu, djom, umelcom a ľudom, ktorý majú k tejto téme čo povedať. Relácia sa volá VySmiJaAty ( Relácia o Nás pre Vás ) a je to slovná hračka, koru vymyslel náš kamoš Peťo Ihring. Vysiela sa na Streame Vysokoškolského Rádia TLIS, ktoré sa nachádza na internátoch v Mlynskej Doline. Predtým som mal reláciu ( Slow Down ), kde som sa venoval skôr chilloutovej hudbe a rozprával som o umelcoch, labloch atď. V tejto relácii som moderátor a dj, tak prenechávam rozprávanie na hosťoch, od ktorých sa chcem dozvedieť, ako sa dostali k Psytrancu, čo ich na tom fascinuje, prečo a čo začali hrávať ako dji, históriu vzniku psytrance scény na Slovensku atď atď no a na konci býva Live mix. Je to obrovská sranda a veľmi ma to baví, len neviem ako to bude pokračovať, kedže pravdepodobne odídem z Bratislavy. Premýšľam, že by som založil podobný blog, ako je tento, v ktorom sa budem stále venovať Psytrance témam, ľudom, hudbe a slovenskej scéne. 15. Zarábašš si prácou v office, alebo tým čo ťa baví? Pracoval som dlho v office, čo je dosť nezáživná práca, pokiaľ tam nemáš dobrých kolegov a normálneho šéfa. Prednedávnom som dal výpoveď v práci, tak som práve nezamestnaný, takže si idem užiť leto. Mam nejaké brigády, kde budem vypomáhať kamošom a po lete sa dám znovu do prace. Kde to ale bude,to ešte sám neviem. 16. Sleduješš módu, alebo ti to je jedno? - Módu nejak nesledujem. Sú veci, čo sa mi páčia, ale že by som nasledoval módne trendy, tak to nie.Skôr sa zameriavam na hudbu. 17.Okej Jaaschi. Ďakujem za rozhovor. Je niečo na záver čo by si chcel odkázať ľuďom? Norko ďakujem za rozhovor, tvoj záujem o moju osobu a chcel by som odkázať všetkým, neh sa majú radi, dávali si na seba pozor a boli vysmiaty :)

Peace

L o n e r s


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page